Weekplanning

Mijn vakantie was te kort om echt deugd gedaan te hebben. Tot en met donderdag (behalve dinsdag) ben ik bezig geweest met alles wat ik apart had gelegd voor als ik nog eens vakantie heb. Een hele stapel en allerlei klusjes. Dinsdag ben ik een dagje naar zee geweest, Oostende, en nadien onmiddellijk door gegaan naar de Wollen Madammen dus dat was wel ontspanning.

Sinds gisteren kon ik dus echt kiezen wat ik wou doen en wat niet. Alhoewel, de was moest ook dringend gebeuren. De strijk ligt nu nog te wachten. Poetsen moet eigenlijk ook nog eens gebeuren maar dat zal voor volgend weekend zijn.
Donderdag hebben ze mij nieuwe medicatie voorgeschreven en meegegeven bij endocrinologie en ik heb het gevoel dat ik daardoor echt moe ben… Misschien later meer hier over.

Het is me gelukkig wel gelukt om een weekschema op te stellen en alles ingepland te krijgen, nu nog hopen dat ik het kan blijven volhouden. Zo ziet het er op papier uit:

Maandag
8u30 – 17u06: werken
17u30-18u30: Bodystyling

Dinsdag
8u30 – 17u06: werken
19u – 22u: Wollen Madammen

Woensdag
9u30 – 18u06: werken
Boodschappen

Donderdag
8u30 – 17u06: werken
17u30 – 18u30: Bodystyling

Vrijdag
7u – 8u: zwemmen (indien haalbaar)
9u30 – 18u06: werken

In het weekend wil ik zoveel mogelijk proberen te ontspannen en mijn weekendactiviteiten vervullen: 1x/maand leesclub, 1x/3 weken spelotheek (ga ik dit nog wel doen?), bij mama gaan eten… Het ene weekend wassen en strijken. Het andere weekend poetsen. Tijdens het “wasweekend” kan ik natuurlijk ook wel eens vegen en eventueel met de Swiffer over de vloer gaan.

Ik zie wel wat haalbaar is. Alleen het werken is helemaal verplicht. Bodystyling moet eigenlijk ook 2x per week maar daar valt soms wel een mouw aan te passen.

13 gedachtes over “Weekplanning

  1. Zo, dat is een volle week zeg!! En zeker in het begin van je nieuwe werk zal het heel zwaar zijn. Je zult toch moeten wennen aan de nieuwe collega’s, andere werkwijze e.d.
    Heel veel succes.

  2. Logisch dat je je moe voelt….. die kwaal maar ook de medicatie zijn geen ‘kattenpis’!
    Op zich is een schema wel handig hoor maar probeer wel te voorkomen dat het schema jou gaat leven en je geen tijd (en energie) meer over hebt voor de leuke en ontspannende dingen.
    Het werk blijft in de wereld, de mens niet.

    En die strijk? Breng maar bij mij hoor ;-)

  3. Van werken ging nog nooit iemand dood.
    Wat ik heel knap vanje vind dat je jezelf STRUCTUUR geeft in je leven.
    Dat is ZO belangrijk ! ! !

    Medicatie kan gewenningsverschijnselen geven.
    Geef het even de tijd?

  4. Stevige planning!
    Zeg, wel grappig dat je altijd om 6 minuten na het uur moet stoppen met werken; hoe komt dat?
    Ik had ooit eens een kuisschema opgesteld voor ons appartement: elk weekend alles “vluchtig” kuisen en dan elk weekend ook één kamer grondig bijvoorbeeld de badkamer goed schrobben. Dat hebben we maar enkele weken volgehouden. Hopelijk kan ik in het nieuwe appartement weer zoiets invoeren want het werkte wel!

    • LJ, in een ziekenhuis of in de medische sector in het algemeen moet je 7u en 36 moeten werken op een dag. Vandaar dat ik altijd om 6 na het uur stop. In de praktijk is dat 10 of 15 na het uur.

Geef een reactie

