Medicatie

Vandaag nog maar eens naar de dokter geweest… Sinds maandag heb ik last van mijn maag en komt bijna alles wat ik gegeten heb er terug uit :( Ik dacht dat het aan de warmte lag maar tegelijk vond ik het wel raar omdat ik mij voor de rest zo goed voelde. Behalve mijn mag en al een tijdje niet meer naar het toilet te kunnen gaan, gaat het echt goed.

Na een tijd te zitten praten met de huisarts in opleiding, die het ook maar een ‘rare’ combinatie vond, kwamen we er achter dat het aan de medicatie ligt die ik sinds eind juni moet inspuiten. Een paar keer per jaar moet ik op controle bij endocrinologie (wetenschap die zich bezig houdt met de hormonen is ons lichaam) en de laatste keren krijg ik altijd maar andere medicatie. Vaak medicatie die ook aan patiënten met suikerziekte wordt gegeven. Elke keer opnieuw vraag ik dan of ze denken of ik suikerziekte heb en telkens is het antwoord nee. Mijn huisarts staat er niet helemaal achter dat ze dat voorschrijven en begrijpt het ook niet goed maar ik blijf het braaf slikken, al heb ik er de laatste maanden steeds meer moeite mee.

En dan nu dit :( Ik zou helemaal willen stoppen met medicatie innemen maar ik zal maar weer denken dat het voor het goede doel is zeker?

Even ter info: sinds dat ik geboren ben ik mijn “medische geschiedenis” al begonnen en ik sukkel dus al heel lang met mijn gewicht, (di)eten etc. Dus vandaar dat ik het soms allemaal zo moe ben en van lichaam zou willen wisselen…

15 gedachtes over “Medicatie

  1. Sterkte ermee. Wat vervelend met die medicijnen. De dokters schijnen ook niet precies te weten wat je hebt, dan? Misschien moeten ze daar nog eens wat beter naar kijken.

    Hopelijk is je buikpijn in ieder geval gauw weer over.

  2. wat een nare bijwerkingen, voetje! :cry:
    als jij je er niet goed bij voelt, begrijp ik niet waarom wel wil doorgaan met deze medicatie!
    bestaat er echt niks anders, dat je beter ‘bevalt’ (letterlijk en figuurlijk)?

    veel beterschap en een fijn weekend,

  3. He bah wat naar! Die strijd met medicatie, die wel of niet werkt, waarvan de bijverschijnselen vaak erger dan de kwaal zijn… ik ken het helaas zelf ook maar al te goed.
    Helaas kan ik je niet de oplossing aanreiken… ieder lichaam is immers anders en werkt dus ook anders.

    Ik wens je wel van harte toe dat het snel op een goede manier in orde komt!

  4. Het gekke is: een van mijn vriendinnen had al erg lang last van haar maag. Dacht ze. Ook had ze moeite met naar de wc gaan. Het is een beetje raar praatje, maar om een lang verhaal kort te maken: ze kreeg een poedertje waardoor ze normaal naar de wc kon en het probleem was over! Als je niet naar de wc kunt dan gaan zich in het darmstelsel gassen vormen die de maag omhoog drukken (zwangere vrouwen kennen het fenomeen wel) met alle gevolgen van dien. Hoop dat ‘t bij jou gauw opgelost is.

  5. Ik neem aan dat je die medicijnen echt nodig heb ergens voor anders zou je ze niet voorgeschreven krijgen. Maar misschien kan je vragen om iets anders, weet het ook niet hoor ben geen medicus maar ook medicijnen kunnen veel bijwerkingen hebben.

  6. Als het zo lang al duurt, zal de oplossing wellicht niet simpel zijn. Misschien moet je eens een vuist maken tegen die artsen en zeggen dat ze je nu eens nog beter onderzoeken. Zo kun je niet doorgaan. Op een dag wordt je ziek van al die medicijnen ook nog. Probeer eens een goed gesprek te krijgen en leg je dan nergens bij neer. Het is jouw lijf dus jij bent degene met het laatste woord.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s